REBECCA RYDBERG

TISDAG - BÅTTUR | 2015-06-06, 14:38:14

Gick upp och åt ännu en delicious omelett till frukost.
Sen begav vi oss till hamnen, ca 40min bort för att åka iväg på en båttur.
Ägaren på Nikki Beach bjöd in oss för en heldag på havet, supermys!!
Vägen dit var dock otroligt rolig, det började med att vår taxi släppte av oss vid fel hamn.
Som tur var så hade vi 30min på oss innan båten skulle gå och ta oss till rätt.
Bad dom i hamnen och boka taxi, som alla Thailändare gör så nickade dom och log.
Efter en lång stund utan en taxi så gick vi fram och frågade om den skulle komma snart.
" Taxi? no no taaxi here"
Så då blev det brådis med 10 min tills båten skulle lämna.
Vi betalade en kille som hade bilen på baksidan som körde oss i full fart till rätt hamn.
Haha det var hysteriskt roligt och en dålig start på dagen.

Sen iallafall så lyckades vi ta oss till båten där Pontus(ägaren) tillsammans med flickvän var.
Samt Linus och hans son som var i Thailand för att spela in en ny serie.
Vi hade en grymt bra dag ute på vattnet, jag och Johanna låg mestadels och halvsov i solen/skuggan.
Käkade lite Thaimat till lunch och sen blev de massa bubbel.
Jag som inte vågade bada i havet fick nöja mig med att duscha av mig i värmen.

Efter en heldag på havet var vi helt slut så det blev en snabb middag på hotellet innan vi somnade sött.
 
Kommentarer
Kommentarer

Trackback