REBECCA RYDBERG

FIRST DAY AT HARVARD | 2013-02-13, 04:13:00

Har ju glömt och berätta en sak föresten!!
Igår hade jag min första lektion på Harvard!!!
Jag gick och var nervös hela dagen över hur allting skulle vara, om jag skulle tycka om det eller inte.
Det gick väldigt bra allting faktiskt, kom fram 40min innan jag började så var i tid och allt.
Har fått en jätte gullig lärare, en hyffsat ung tjej som är väldigt lättsam :)
Jag stormtrivdes tillbaka i skolbänken, lovelovelove hehe!
Det första vi fick göra dock var att skriva en uppsats om ett ämne jag inte förstod något om.
Men tror det gick bra!!

Jag läser alltså en engelska kurs på harvard extension school.
Jag börjar nu och läser fram tills i maj, så det är en hel "semester".
Den heter IEL- English for academic purpose level D.
Level D är den högsta/svåraste leveln under vårterminen vilket känns väldigt utmanande!!
Vi kommer inte få betyg i det här men man får olika diplom i slutet :)
Mitt mål med allt är att ha lärt mig mycket mer engelska.
Eftersom jag bor i en halvsvensk familj just nu så pratar jag väldigt mycket svenska.

Det kommer bli en tuff tid, det kände jag redan efter första lektionen,
Menn klassen är liten och söt och jag tror allt kommer gå bra!!

Kommentarer
Kommentarer

Trackback