REBECCA RYDBERG

THE AMERICAN PEOPLE WILL SAY PRAYER FOR BOSTON TONIGHT | 2013-04-16, 05:07:33

Tänkte bara uppdatera alla er där hemma som oroar er!!
Så gulligt och tack för att ni bryr er till alla ni som skrivit, verkligen super sweeet!!
Idag när jag satt hemma och pluggade och förberedde mig för att åka till skolan så fick jag massa sms.
Det var en bomb inne i Boston under Boston Marathon!
Planen idag var att jag skulle åka in med en kompis från Harvard.
Som tur var så hade jag inte hunnit klart med läxorna så vi åkte inte in!

Jag var själv inte inne i Boston när det hände så vet inte mer än från nyheter och mina vänner.
Vet att en av mina vänners värdpappa och en annan värdmamma sprang loppet, men alla mår bra.
Jag och Emma är båda själva hemma och var helt uppskakade av det hela.
Så vi gick ner till Brewed awakenings för kaffe och kolla in nyheterna, bara rös av att läsa allt!
Som Emma sa " Det känns så konstigt att läsa om sånt här och vara så nära, annars när något sånt här händer så blir man berörd av det men inte på samma sätt som nu när man är i samma stad"
 
Det är så overkligt att något sånt här händer, och en sån här dag!
Idag är det en stor dag i Massaschusetts och Maine bland annat, det är Patriot day.
Vilket firas med det här loppet som alla springer, och idag hedrades även offren i Newtown skjutningen.
Så händer detta!

Det är hitills 3st som är bekräftade som döda, bland annat en 8åring....
Tänk er själv hur det känns , om det vore hemma i Sverige.
Det skakar upp alla och alla är på ett eller annat sätt berörda...

Jag och Emma har haft full kontakt med Logan airport, hennes kompis landade felfritt idag.
Och jag hoppas på att inget nytt händer så jag kommer iväg imorgon.
Känns bra att åka härifrån, meddelandet från borgmästaren " håll er undan från Boston"
Ojaaa I will!
 
En bra kommentar jag såg på en nyhetssida:
What makes me so angry and sad is that the explosion occurred among all those flags. So many countries coming together in the name of friendly sportsmanship. Despite whoever the guilty parties may be and despite their motives, whether they be domestic or foreign political or religious hatred, to me this is an attack on all of humanity.
 
 
About Patriot day 
"Today is a holiday in Massachusetts, Patriot's Day. It's a day that celebrates the free and fiercely independent spirit that this great American city of Boston has reflected from the earliest days of our nation, and it's a day that draws the world to Boston's streets in a spirit of friendly competition," he said. "Boston is a tough and resilient town, so are its people. I'm supremely confident that Bostonians will pull together, take care of each other, and move forward as one proud city and as they do, the American people will be with them every single step of the way."

Bilder och video när bomben utlöses..
http://news.nationalpost.com/2013/04/15/two-explosions-at-boston-marathon-finish-line-injure-dozens-reports/ 

Kommentarer
Kommentarer

Trackback