REBECCA RYDBERG

REBECCAS BELÖNINGSSYTEM | 2015-02-16, 14:49:05

Jag måste sluta tänka med " belöningssytemet"
Idag skulle jag åka exakt 08.40 hemifrån för att vara på skolan 09.00 när biblioteket öppnade.
Jag tänkte, nej men jag kan ligga kvar o glassa lite, äta frukost för jag kommer ändå vara i skolan till 21.00
Tog mig iväg så jag kom hit till 10 , sen satt jag och gjorde klart sammanfattningen som tog 15min
Sen tänkte jag " nej men nu är ju sammanfattningen klar och jag har hela dagen på mig".
Surfade runt, sökte ett extrajobb( mitt första!!) och sen slog klockan 11 och då satt jag igång.
Pluggade faktiskt effektivt  i 3h och sen när klockan slog 14 så blev det lunch.
Tänkte " ah men jag har ju pluggat i 3h nu förtjänar jag en bulle" så köpte jag en bulle.
SÅ trött på att jag hela tiden tänker på att små saker gör så jag förtjänar massa annat haha...

Som ni säkert förstår så var det här ännu en undanflykt till att behöva sätta igång med plugget.
"Men 1h lunch måste man väl få ha, jag vilar 15min till så har jag haft en timme"
Nu ska jag kötta på ( från 14) då till 16 innan jag tar en liten break igen.
Planen är sen att åka hem vid 20 så jag hinner ut på en liten springtur to clear my head.
Så jag får ny energi tills imorgon!
Pusss mina fina vänner♥
 
Kommentarer
Kommentarer

Trackback