REBECCA RYDBERG

LÖRDAG I NYC | 2013-06-19, 04:45:48

Vaknade upp vid 07.00 och var aspigg, somnade om några gånger tills klockan var 9 då tröttnade jag..
Så hoppade upp och ner ur sängen, det var varmt jag mådde illa och allt var jobbigt.
Till slut väckte jag mina två kompanjoner som inte alls var särskilt glad över att vakna:)
Men sen vid 11 så lyckades vi även väcka Johanna och Eric så vi kom ut någon gång!!

Tog oss ner till Bloomingdales för lunch på ett super gott burgar ställe, FLIP hette det:)
Man kunde både göra sin egen hamburgemeny samt beställa in färdiga, super nice!!
Efter det så strosade vi runt inne på bloomingdales, självklart inte tillsammans.
Killar och tjejshopping brukar inte gå ihop så jag och Johanna gick runt själva.
Finns så mycket man vill ha men med varken födelsedag eller jul i närheten så är det bara drömmar.
Sen som lite extra salt i såren på allt jag ville ha så fick Johanna välja vilken väska hon ville som Eric köpte.
Den sekunden kände jag att jag också ville ha en pojkvän, som tur var gick den känslan över snabbt efter:)

Efter någon timme där inne så tog vi oss vidare ner mot Central Park.
Så himla mycket folk och så otroligt vackert på sommaren, första gången jag får se New York by summer!!


När vi kom upp till Central Park så köpte vi( som dom turister vi är) hop on hop off biljett till den röda bussen.
Vi hoppade på uptown och jobbade oss igenom halva Manhattan, superfint och intressant faktiskt:)
Alla tyckte såklart inte det som tex Mattias som sov mer än halva resan, men det var faktiskt roligt!!
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Kommentarer

Trackback