REBECCA RYDBERG

DAY 3 IN SAN FRANCISCO | 2013-08-26, 21:23:00

Måndag august 5

Upp lite tidigare än dagen innan, ännu en god frukost på statbucks.
Kommer sakna min café Mocca en kall dag och min iced carmel macchiato en varm dag!! 
 
Sen tog vi oss ut i blåsiga SF igen, med jakt på en jacka till mig.
Spanat in en jacka på H&M länge så tänkte löpa den , var dock slut på alla H&M..
Ringde runt och sprang runt för att hitta den, stackar Felix haha!
 Men han klagade inte och till sist på köpte jag ett par ballerina
(sjukaste skavsåren sen mina converse) samt en skinjacka!
Sen så tog vi kort på 4 olika hjärtan som är populära på union square.
Sen hoppade vi på grön linje som går via golden Gate park.
Varje tour är ca 90min om man åker hela utan att hoppa av. 

Finaste shoppingcentrumet i SF

Union Square

Varje år eller något sånt så får 4 olika konstnärer måla ett varsitt hjärta
 
 
 
 
 
Åkte förbi masa gamla fina Victorian houses, golden Gate park där massa. " hippies" hänger,
Åkte till Japan town, till painted ladies, en park och full house huset!!
As coolt. Dom spelar inte in de där men dom använder de och filmar utifrån.
Sen åkte vi på en hippie gata där J. Hendrix lägenhet fanns, ser var super häftigt! 
 Efter den turen så hoppade vi på den röda igen för att åka ill lombard och ta kort på den krokiga vägen,
Bussen stannade dock inte där denna gång så tog vara kort i farten, men det var okej!!
Sen hoppade vi av vid hamnen igen, väntade på nästa röda buss.
Medans letade vi souvenirer och kikade runt i alla affärer
 
 

Här bodde J Hendrix

Ett av  de här husen används i " Full house"
 
Sen kom den bussen så tog den oss runt bland annat finanxial distrikt och Ferry building.
Sen hoppade vi av på union square igen.
 Bestämde oss för lunch/middag så åkte upp i Marcys för att äta på cheesecake factory, så gott!!!
Restaurangen är högst upp så man hade en amazing view.
Dom hade också uteservering men de kände att set blev för kallt så vi satt inne.
Träffade första svenskarna, alltid när jag reser så träffar eller hör man svenskar inom 5h
haha denna gång tog de 2 dagar!!
 

 
Men men åt gott , tog min vanliga pasta!
Sen gick vi tillbaka till hotellet för att förbereda oss för natturen.
Sen fjärde och sista natturen är den blå linjen, som går varje kväll från fisherman's wharf 6&7
Samt från union square 6.20&7.20.
Vi var lite sega så kom dit 7.15 men då hade sista redan åkt...
Hade packat på 
mig 2 linnen, en stickad tröja, Felix tjocktröja samt min skinnjacka, men frös ändå!!
Men ja vi hann inte med turen så vi traskade fint hem igen.
 
Ännu en gång livrädda för alla människor, denna gång var vi lite senare ute så det var ännu fler puckon dör ute. Bland annat en kille sol erbjöd oss ett rör med heroin, nej tack.
Sen såg vi det äckligaste och värsta jag sett i mitt liv.
En död människa. Såg ut som en uteliggare.
Polisen gjordeCPR men verkade inte fungera, vågade inte titta på de så sprang hem till hotellet. 
 
Sistakvällen spenderade vi med ännu en hyrfilm, efter de läskiga vi sett ville jag på något sätt se mer läskigt haha Så vi köpte kaffe på statbucks, godis och hyrde " The call" sjukt bra men läskig film!!
Kommentarer
Kommentarer

Trackback