REBECCA RYDBERG

UNIVERSIAL STUDIOS - DEL 1 | 2013-04-26, 06:01:25

Okej jag kör onsdagen också innan jag måste sova!
Mycket jobb, besök från bästa mormor och väldigt lite sömn!!
Så om jag klarar mig igenom detta inlägg utan att sova så är det bra!

Onsdagen iallafall så vaknade vi upp tidigt, åkte till starbucks för god frukost!
Sen styrde vi bilen mot universial studios för en heldag där :)
Försökte oss på ett "horror house" det första vi gjorde, efter ca 30sek i entrén så vände vi!!
Lite små läskigt när det är riktiga människor, även om dom inte fick ta på en!!

Efter det så gick vi igenom några länder som England, Italien, Frankrike osv!
Fick även se lite vaxdockor, scener och andra saker från tvserier.
I typ mitten av parken så hittade vi the simpson ride, vilket var en av dagens höjdpunkter!
Vi fick sitta i en typ bergochdahlbana vagn och sen kändes det som vi åkte runt i springfield!
Men i stort sett tror vi det var stora skärmar och några få rörelser, men det var sjukt coolt!

Sen innnan det var dags för lunch så gick vi på en 30min lång presentation om visuella effekter.
Förstår ni hur tråkigt dom som spelar in filmerna måste ha, det är i princip ingenting som är riktigt.
Tex :Kniv med blod, om man skär någon med kniv så är det " blod" i kniven.
Är det någon i djungeln på en båt så filmar man från en båt och lägger till djungeln på bakgrundsbild. osv!


Kommentarer
Kommentarer

Trackback