REBECCA RYDBERG

DESTINATION: LOS ANGELES | 2013-04-26, 05:28:00

Så mycket att berätta men så liten ork till det.. Men nuså ska jag ge det ett ärligt försök!
Tisdag morgon, runt 5am så plockade min skönaböna Emma upp mig så åkte vi till Logan airport.
Jag sov inget på hela natten då jag tänkte på allt som hänt i Boston under måndagen..
Däremot tog jag igen genom att sova hela 6h , hela flygresan till LA!
Landade vid noon och tog mig smidigt till biluthyrningen där jag plockade ut bilen.
Körde omvägar, körde fel, höll på krocka och svettades för jag var så nervös och träffa mina fina vänner igen!!

Men 2h senare anlände jag till downtown LA och plockade upp dom på inget mindre ställe än...
BADAPADAAAA , Donken!
Kändes så overkligt men det var som tiden stått stilla, efter 5min i bilen så kändes de som vi alltid varit together.
Men vi visste att vi hade späckat schema så första destinationen var Venice beach!
Gick ut på piren men det var så sjukt blåsigt så vi gick snabbt tillbaka till vår fina bil.
Bilen vi hyrde var försten en Jeep, en snygg, lagomt stor vit jeep :)
 
Nästa destination var Malibu Beach och mellan dom stränderna fick vi åka på route 1 som var så galet fin!
Så alla ni som åker på resemånad, måste måste måste åka upp den vägen om ni åker mellan LA&SF!!
Vi stannade iallafall vid Malibu inn för lite toa besök och sen gick vi ut på bryggan där.
För nån sekund så fick vi känslan av att vi var i Greklan, Vita hus med blåa knutar.
Tur att dom gigantiska lyxiga husen på andra sidan tog oss tillbaka till USA känslan!

Det var väldigt svårt att komma uppåt i Malbu, till dom stora fina husen och dyra områden vi ville sen..
Men tack vare att jag har så dålig syn så missade jag skylten" Permitted " ,
så jag körde rakt på och vinkade glatt till vakten som i sin tur vinkade glatt tillbaka :)
Så vi fick åka upp till ett stort område med college campus, inte en unge som inte gled runt i en fin bil!
Jag skulle absolut kunna bo i Malibu , och det enda man tänkte på var  Two and a half men!!

Det är väldigt svårt att med ord och bilder beskriva denna resa.
Tänk er själva, LA är er drömstad, ni sitter på planet och hör kapten hälsa er välkomna till er dröm!

Pärlan!

Venice Beach

Venice Pier!

Malibu - Route 1





 
 

 
 
Kommentarer
Kommentarer

Trackback