REBECCA RYDBERG

THANKSGIVING | 2012-11-23, 03:59:22

Idag har vi alltså firat Thanksgiving, min första någonsin!!
Det var super super mysigt och vi åkte upp till en stad på B någgot hehe i Rhode Island.
Där Steves bror bor, det var så himla fint och jag vill absolut åka tillbaka till staden och se mer.
Men vi åt iallafall massa massa massa mat och alla som börjat College var hemma och det var mys!
Vi började med " mingel och snacks mat" det bestod av kex, vindruvor,ostar, bullar och popcorn.
Sen åt vi middagen och det var så galet mycket, det var bröd, kalkon,skinka,massa såser,potatis,grönsaker och bara massa massa mat!

Efterrätts bordet förlorade inte kampen heller utan det var massa olika små kakor
Sen hade dom tre olika pajer, två tårtor, peanutbutter kakor och snickerskakor och cupcakes.
HELT CRAZY!!
Som "tur var" så var det nötter i det mesta i både matväg och efterrättsväg så jag åt inte så mycket.

Men hade det super trevligt och träffa alla i släkten, tycker verkligen om Steves systrar och föräldrar!
Sen när alla små kusiner ( collegefolket) var hemma så blev det mycket roligare för mig.
Så det blev en toppen thanksgiving och det var så mysigt att innan maten.
Ja då stod vi alla i en ring och sa " Grace" alltså tackade Gud( tror jag) för allt vi är tacksamma över i livet.

Det här är en högtid jag tycker Sverige borde ha!!
När stannar vi någonsin upp och är tacksamma över det vi har i livet?
+++ man får äta massa mat och träffa alla släktingar, supermys!

 
Kommentarer
Kommentarer

Trackback