REBECCA RYDBERG

UNDERBARA HELG!!!! | 2012-08-27, 03:09:00

Yes igår så tog vi vårt pick och pack och åkte ut med segelbåten!
Det verkade bli en tråkig och lite molnig dag men det sken upp nästan direkt vi hade kommit ut en bit :)
Så jag solade, busade och myste med barnen på båten, hann också läsa mina bra böcker!!
Sen stannade vi på ett häftigt ställe där det en tid på dygnet är en strand och andra bara vatten.
Så när vi kom dit så fanns de en stor strand men sen när vi åkte hem så var de nästan ingen strand kvar alls :)
Vi snorklade och badade iallafall, ALLLIHOP, tillll och med jag var i och plaska!
Thea ville dock att vi skulle snorkla efter krabbor, så jag pekade fint vart de var så fick hon plocka upp dom :)






En annan cool grej vi åkte förbi var, " shutter island" inte där de spelades in men där den är baserad på.
Det är alltså en stor ö med i princip några hus och sen ett stort mentalsjukhus!
Sen åkte vi till en yachtclub och stannade där över natten.
Den klubben var lite  bättre än vår, den hade fyra tennisplaner och största poolen!!
Vi kom dit på eftermiddagen så vi tog lilla båten in till land och gick på restaurang.
Åt " mellanmål"  på en seafood restaurang, det ena vet jag inte vad de va men de andra var bläckfisk.
Jag mådde så illa innan jag skulle smaka, men de sa att jag var tvungen att smaka så...
Bläckfisken var äcklig men de andra var helt okej, men vill nog inte veta vad det var :)

Efter de så grillade vi lite mer mat och sen fick jag smaka" äkta amerikansk efterrätt", världs gott :)
Efter de så fick jag jobba lite, Lisa och Steve tog lilla båten in till " stan" och myste för sig själva.
Och tänka sig vad snabbt de gick, 1 sek efter att de åkt så blev alla galna och bråkade.
Så det blev en tuff kväll ,men vi somna alla sött inom en timme :)


Imorse vaknade jag helt död, var så sjukt trött!!
Hade vaknat och somnat hela natten, kändes som på P&L för frös och svettades hela tiden.
Sen var de inte någon galen tuta från båtklubben så var det Thea som trampa på mitt huvud eller Andreas som snarkade.
Så det var minsann en tuff natt!
Men vi åt god bagelsfrukost och sen åkte vi tillbaka till stranden för mer snorkling och solning.
Jag hade bränt mig så galet mycket och jag var trött så mådde jätte dåligt sen på båten.
Så fick sätta mig fram för att jag blev så sjösjuk, vilket var trist!
Men det gick över efter ett tag, och det blev bra vind så perfekt segelväder :)
Vi fiskade lite också, lyckades NÄSTAN att få en bluefish.
Den var så tung så den föll av, men när vi fick upp betet så hade han tuggat av halva fisken hahah!
Vi kom tillbaka i land vid fem tiden, sköönt och slippa allt gungande även om de varit en toppen resa :)
Vi skulle äta Lobster men alla var så trötta så blev pizzanight istället :)
Sen så har de ett par sköna grannar bakom som vi gick till och bara pratade och hängde lite hos :)
De var jätte trevliga och barnen älskar dom, kommer jag nog också göra snart!
Speciellt eftersom Andreas sa" Hey, you have to meet their son, he is 22 years old and handsome, a real catch" 
Lisa tyckte dock att han var för gammal för mig, men nejdå äldre finns de!
Så ja upp till bevis grannpojken!
Nu ska jag krypa till sängs, pusss
 
 
Kommentarer
Kommentarer

Trackback